11 juni 2014

graduation

I fredags tog jag graduation från Carmel High School i en röd cap and gown. Gick över scenen och tog emot mitt certificate då mitt namn "Lisa Ennbuuuurg" blev uppläst. Såg vänner och släkt stå i publiken jublande. Kastade upp min cap i luften tillsammans med 200 andra seniors och skrek av lycka för att deras 12 år i skolan nu var över. Efter att vi letat reda på våra caps igen så började ett stort kramkalas. Vi blev dränkta i blommor och kort, och senare presenter. Mina vänner kom upp gråtande till mig med små presenter och berättade för mig hur saknad jag kommer att bli. Mina tårar kom inte fören senare, för i den där stunden kunde jag inte annat än att vara lycklig. Det där har varit min dröm så länge och tänk att jag faktiskt fick stå där, att jag fick flytta över the tassle från höger till vänster sida av hatten för att visa att jag nu tagit graduation.

Sån mäktig känsla att titta upp och se 200 graduation caps i luften över sig





1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag antar att du åkt hem eller åker hem snart. Jag har inte hunnit läsa alla dina inlägg men minns så väl hur det var att åka hem! För mig kändes det som om allt liksom var slut, men sanningen är att allt bara började. Jag lärde mig sjukt mycket och jag antar att du också gjort det! Året där är en sak, men livet förändras så sjukt mycket på ett sätt. Visserligen har jag delvis samma kompisar härhemma, men jag är tusen gånger självsäkrare och mer erfaren. Det tog ett tag innan jag förstod det, för första tiden hemma var lite seg och så. Livet är något helt annorlunda på ett sätt, trots att allt är samma.

    SvaraRadera