19 maj 2014

Washington

Förra veckan tog jag flyget till Seattle, Washington för att spendera fyra dagar med Hanna och se hennes nya hem och liv som utbytesstudent. Är så otroligt glad att jag åkte, för resan var helt fantastiskt bra. Fick träffa hennes familj, vänner och se hennes skola. det gör mig så glad att se hur bra hon har det. Gick även på en hike till USAs näst högsta bro, en upplevelse som jag sent kommer att glömma. Vi cyklade även en hel del vilket var så otroligt härligt, har ju inte gjort det sedan jag flyttade hit så första gången jag cyklade nu kändes det precis som att flyga. En dag spenderades inne i Seattle där vi turistade lite och såg saker som the gum wall, space needle, pike place market och drack kaffe på den första starbucks. Träffade där även Johanna, en annan svensk utbytesstudent vilket var helt fantastiskt. Att tänka på de stunder jag känt mig så otroligt långt från alla, de stunderna gör att man nu uppskattar den här svenskheten så otroligt mycket. Det konstiga är dock att vi till störst del pratade engelska. Det är väl helt enkelt så att det är det som kommer först, även om vi börjar konversationen på svenska så märkte vi snart att det var engelska vi pratade. Och de gångerna som konversationerna var på svenska slutade det ofta med att vi skrattade åt varandra för att vi sa saker som inte alls funkade på svenska. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar