10 februari 2014

"do you have pizza in sweden? i feel like you don't"

Idag hade jag och min vän Maddy en liten svenskalektion på ett fik. Det duggregnade ute när vi satt där inne och drack kokoste och jag gjorde mitt bästa för att förklara svensk grammatik som jag själv inte ens kommer ihåg. Hon berättade om sina planer om att åka till Sverige och gå ett år på universitet där. Drömmar är ju bra, så vi planerade ut hela året som skulle vara fullt av resor tillsammans och där jag skulle visa henne allt i Sverige. Kom även in på ämnet mat, då hon fällde kommentaren "Do you have pizza there? I feel like you don't." Ja jag blir lika förvånad varje gång människor som annars är så smarta inte vet saker som är så självklara för mig, haha.

Nästa vecka börjar simningen. Ni kanske kommer ihåg att jag gick på Cross Country i höstas, där jag efter skolan varje dag hade två timmars träning. Nu ska jag göra samma sak fast med simning vilket jag tror kan bli riktigt bra. Känner inte så många på laget heller så kan bli kul att lära känna folk bättre, och vad jag har hört så är den coachen som jag ska ha riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar