10 februari 2014

WINTER BALL

Masquerade ball, HUR TUFFT LÅTER INTE DET? Jag hade varit riktigt pepp på det här länge. Men det visade det sig att nästan ingen av mina vänner skulle gå "and there's only gonna be freshmen there anyway..." Så efter att hört det så bestämde jag mig för att inte gå ändå. Fast i fredags (dagen innan dansen) blev jag faktisk frågad av en annan utbytesstudent ifall ja ville gå med honom vilket verkligen var oförväntat, så efter skolan åkte jag med några kompisar till the mall och köpte en klänning. Visade sig faktiskt att det var en hel del personer som skulle gå ändå och nu efteråt så är jag riktigt glad att jag gick, det var riktigt mycket roligare än Homecoming.

Jag, Luisina, Davina och Alex träffades hemma hos Alex där vi gjorde oss klara tillsammans, lyssnade på alt-j och var pepp. Sedan åkte vi till restaurangen Bubba Gump shrimp co.. Hela restaurangen är inspirerad sv filmen Forrest Gump, dekorationerna därinne, menyerna och de som jobbade där hade t.om. trivia questions för oss så vi tävlade tjejerna mot killarna. En lite rolig grej här som jag inte tror att man har i Sverige är att man på sin födelsedag ofta får gratis efterrätt på restauranger. Och när vi stod och väntade på att de sista skulle komma (vi har 14 st som gick tillsammans) så sa vi till servitrisen att det var Jeffs födelsedag och att vi ville överraska honom. Så efter att vi ätit klart kom alla servitriserna fram till vårt bort, sjungande och klappande och fick nästan hela restaurangen att klappa med i takt när Jeff förvånat fick en stor tallrik med glass framför sig. Haha tydligen var det inte ens hans födelsedag vilket jag inte förstod fören alldeles för sent.

Runt klockan nio gav vi oss iväg till dansen som denna gången inte låg i skolans gym, vilket de andra danserna har, utan istället på ett ställe i Monterey som hette Wave Street Studios. Vet inte riktigt vad jag sak säga om dansen, det är väldigt väldigt annorlunda från något i Sverige. Men det var skoj och jag är nu mer pepp inför prom than ever before.
Alex och jag i våra masker

Davina, jag, Alex och Maurine

Inne på resturangen Bubba Gump

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar