14 februari 2014

valentines day tomorrow!

Här har vi klockor som ringer när lektionerna börjar och slutar, när klockan ringer ska man sitta på sin plats med sakerna framför sig och man får inte gå utanför klassrummets dörr innan klockan ringer igen. Det här gör att man ofta står vid dörren och väntar på att klockan ska ringa de gångerna man gjort klart det man jobbade med. Min syster kör ju mig till skolan och vi kommer ibland precis så att klockan ringer när jag är några meter från klassrumsdörren. För min systers lärare spelar sån lite tid ingen roll, och eftersom ingen sagt något till mig (och det finns andra som kommer ännu senare) så antog jag att det var lugnt för mig med. Men idag fick jag en lapp från the office där det stod att jag varit sen tre gånger, och ifall jag är det en gång till så får jag en timmes "after school detention". Så är nu rätt så livrädd för att komma sent igen.

Imorgon är det alla hjärtans dag, en dag jag sett fram emot så enormt mycket. Jag ska nämligen få besök av min älskade Hanna Fransman och hennes värdsyster. Hanna är en av mina vänner hemifrån Falun som också gett sig ut på ett utbytesår och bor nu i Tacoma, Washington. Ni förstår nog inte hur konstigt det kommer att bli för mig att träffa någon från mitt liv i Sverige igen. På något sätt så känns det som att hela det livet är så långt bort och att hon nu kommer att komma hit är bara så svårt att föreställa sig. Ska bli så galet roligt, alltså åh vad underbart det kommer att bli. Fattar inte att det här händer på riktigt!!!!

Min Nana, värd-farmor, är otroligt gullig och gav mig och mina syskon alla hjärtans dag-presenter, som vi inte kunde vänta med att öppna så öppnade dem en dag tidigt.

Bild som togs den sista gången jag såg Hannis innan jag åkte till USA, sex och en halv månad sedan.
bilden är från hennes blogg, (här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar