20 februari 2014

february 14th, valentines day



Har just nu februarilov vilket kommer att vara i en vecka och hittills har lovet varit helt fantastiskt, har haft några dagar som ligger högt uppe på listan av bästa dagar sedan jag flyttade hit.

Alla hjärtans dag, I skolan delades rosor ut. Under veckan har man kunnat köpa rosor som sedan delades ut under lektionerna på fredagen. Kanske är det för att jag är svensk, kanske är det för att jag är jag, iaf så tycker jag att det här är helt totalt galet och fel. Folk här verkar inte förstå varför det är så fel men för mig kändes det så otroligt jobbigt att gå runt med de där rosorna att jag helt ärligt funderade på att slänga dem. Har svårt att förstå hur skolan kan göra något som så lätt kan få elever att må dåligt. Visst kanske det är roligt för dem som går runt med hela buketter med blommor, men alla dem som tvingas gå tomhänta då? Nej, hade riktigt svårt att behöva ta del av det där och bidra till att få folk att må dåligt. 

Skolan slutade extra tidigt eftersom det var sista dagen innan lovet. Kaylee gjorde mig en riktigt fin latte nere på the coffee shop dit jag och Robin gick, och alla mina tankar avbröts av såna där små skrattattacker jag får då jag är riktig förväntansfull. Några otroligt långa timmar senare kom min underbara vän Hanna Fransman och hennes värd-syster Amber hit. Att se hennes buss komma och sedan hennes ansikte som jag inte sett på nästan 7 månader, HELT GALET! Att träffa en del av mitt svenska liv igen, något som känts så otroligt långt borta är plötsligt här i mitt liv här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar