20 februari 2014

San Francisco says hello

I måndags, efter tre timmars sömn satte Hanna, Amber och jag oss på en buss till San Franciscos flygplats. Väl framme var det dags att säga hejdå innan de flög tillbaka till Seattle och jag satte mig på tunnelbanan in till centrala San Francisco för att träffa Andreas. Det var förmodligen sista gången jag såg en vän från mitt svenska liv på fem månader, ifall jag inte sätter mig på flyget dit någon gång. Så att säga hejdå och sedan sätta mig ensam på tunnelbanan var rätt så jobbigt.

Andreas som jag spenderade de två dagarna i San Francisco med är en annan utbytesstudent som jag träffat genom att han är i samma utbytesorganisation som mig. Han är från Gotland men bor nu i Albony vilket är en förort till SF. Har varit i San Francisco två gånger förut sedan jag flyttade hit, men det här var första gången jag verkligen såg den på riktigt och åh det är en så otroligt härlig stad! Älskar att känna mig sådär självständig, kunna ta en buss dit man vill eller bara gå åt det hållet man känner för beroende på vilket gatunamn låter finast.

Vi gick mycket och tog oss till bland annat The Warf, olika utsiktsplatser, Pier 39, Chinatown och the Golden Gate Bridge. Att vi gick dit gjorde att vi kunde se den bli allt större och större tills vi var framme och insåg hur gigantisk den faktiskt är. Att gå ut till mitten av den tog ett tag då det var långt och väldigt vindigt, men åh vad härligt det var! Stod där och sjöng Håkan Hellström och såg SF skyline på andra sidan the bay.

Tyvärr har min älskade kamera gått sönder. Förhoppningsvis går det att fixa när jag lämnar in den, men det betyder att alla bilder jag har av San Frasinsisco är tagna med min mobil.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar