9 juli 2013

min placering

Tänkte berätta lite mer om var det är jag ska befinna mig nästa år. Jag har inte, som de flesta andra utbytesstudenter, fått placering och värdfamilj genom en organisation. Istället har jag gjort direktplacering hos en familj som jag redan känner.

Min blivande värdmamma pluggade i Sverige ett år för länge sedan och bodde då i samma studentkorridor som min mamma. De har hållit kontaktakten sedan dess och förra sommaren så träffade vi dem och det var så otroligt trevligt. Då började vi prata om det här med att jag skulle kunna vara utbytesstudent hos dem, och nu ett år senare sitter jag här med flygbiljetten i handen och fjärilar i magen.

Familjen består av värdföräldrarna och tre barn på 11, 16 och 21. De har även två hundar och en katt. Som om inte det här vore nog så bor de även på kusten i Kalifornien. Staden är rätt så liten, 15 000 invånare, och verkar supermysig. Det finns inte ord för hur lycklig jag är just nu. Allt känns så fint och perfekt att jag inte ens kan sitta stilla. Livet ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar