11 juli 2013

Carmel High School

Under mitt år i USA ska jag gå på Carmel High School som är en skola på 750 elever. Jag kommer att gå senior year, alltså sista året och det innebär att jag kommer att få göra de där grejerna som annars bara finns i filmer och i mina drömmar. Prom och graduation.

Skolans färger verkar vara rött och grått och på bilder ser det sådär otroligt amerikanskt och filmlikt ut att man nästan kan föreställa sig hur alla ska ställa sig på borden och sjunga och dansa i matsalen, haha. Skolans maskot ser ni på bilden här nedan. Nej det är inte en nalle, det är en munk. Är fortfarande inte helt säker på hur jag känner för den här mystiska figur som dessutom bär namnet Padre, alltså pappa på spanska.

Skolan har en hel del olika sporter och de delas upp under de tre säsongerna höst, vinter och vår. Just nu lutar det mot att jag vill gå cross country på hösten och sedan får jag se hur jag känner, kanske simning till våren. Trots att jag har spenderat en alltför stor del av min tid på skolans hemsida så känner jag inte alls att jag vet vad som väntar mig och det är så spännande! Jag har redan valt kurser, men berättar nog mer om det när jag har börjat och riktigt vet vad allt innebär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar