15 juli 2013

"How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard" - Nalle Puh

Nu är det bara femton dagar kvar tills jag sätter mig på planet. Femton dagar kvar tills jag sagt hejdå till alla och mitt stora äventyr är påbörjat. Jag är både så otroligt taggad och lycklig, men nu när det kommit så nära känner jag också hur nervositeten börjar komma

Jag har nu börjat säga hejdå till vänner som jag inte kommer att hinna träffa mer innan jag åker. Det känns så overkligt på något sätt, att nästa gång man ses så är jag inte bara ett år äldre. Jag har då också upplevt så otroligt mycket och växt som människa. Jag kommer att ha provat nya saker, träffat nya människor upplevt och förstått en helt ny kultur.

En stor del av helgen har tillbringats åt att skriva packlista, köpa saker inför resan och packa. Hittills så ser det faktiskt ut som att allt kommer att gå ner i väskorna. Jag var väldigt försiktig när jag skrev packlistan så förhoppningsvis kan få med någon extrasak i slutet.

källa

2 kommentarer: