29 juli 2013

imorgon

Finns inte ord för att beskriva känslan nu. Är så lycklig och taggad att jag snart tror att jag spricker i ett stort moln av glitter och fjärilar. Se senaste dagarna har jag sagt mina sista hejdån till vänner och släkt, kryssat de sista punkterna på min att-göra-lista och gått runt med ett så stort leende på mina läppar att jag varit trött i kinderna på kvällarna.

Om tre timmar lämnar jag alltså mitt hem och säger hejdå till Falun en sista gång. Flyget går kl nio imorgon bitti så just nu står det proppfulla väskor mitt i mitt tomma rum. Jag fick faktiskt plats med allt som stod på min packlista och även lite till. Känns jättebra att inte behöva lämna något viktigt hemma!

Helt overkligt att tänka att jag imorgon den här tiden flyger över Atlanten och att jag om några timmar landar i New York och ska byta flyg helt själv. Just nu är jag inte så väldigt nervös utan mest taggad och ser fram emot att träffa min värdfamilj och att det här äventyret som jag sett fram emot så otroligt länge ska börja. Jag försöker föreställa mig mig själv helt ensam på New Yorks flygplats, men det går inte. Det känns så otroligt overkligt och långt bort, men när jag inser att det verkligen är på riktigt så kommer nog nervositeten komma över mig.

Nästa blogginlägg kommer jag att befinna mig i USA och förhoppningsvis kommer jag då att berätta att min resa gått bra och att jag är hos min värdfamilj, helt galet att det är så nära. jag förstår ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar