15 augusti 2013

First day of High School

Har haft en nedräkning på min mobil sedan det var närmare tvåhundra än hundra dagar kvar, när jag vaknade imorse stod det på noll. Det jag har varit så otroligt nervös, men framförallt förväntansfull för, har jag nu gjort och det känns superbra.

Så imorse gick jag alltså in på skolområdet med min kånk på ryggen och ett pirr av både glädje och nervositet i mig. Har läst många utbytesstudenters skräckhistorier om första dagen i skolan, men jag klarade mig faktiskt helt utan att gå vilse, komma försent, äta lunch ensam inne på toan eller göra bort mig totalt. Redan när jag gick från min första klass till den andra så hade jag någon att prata med och så fortsatte det genom dagen. När jag sa att jag var utbytesstudent blev folk på en gång intresserade och snälla mot mig. Fanns inte så mycket tid att prata då det endast är fem minuter rast mellan lektionerna, men de var snälla och hjälpte mig att hitta till min nästa lektion.

Eftersom det var första dagen idag var lektionerna kortare och var mest en introduktion av vad vi ska göra under året. Men det känns som att alla mina sju klasser är bra och de flesta lärarna verkar riktigt bra och några sådär. Eftersom det var första dagen hade vi hade två stycken assemblys, en i gymnastiksalen och en i the theatre. Gymnastiksalen var verkligen precis så som den är på film, Zac Efron skulle kunnat komma där med sin basketboll och vi satt där på bänkarna där Gabriella skulle ha ställt sig och sjungit. Lärarna hade där pepptalk och sa speciellt till oss seniors att vi i år skulle ha massor med school spirit. De pratade om att göra det här året till det bästa någonsin, att vara involverad, att lära känna nya människor, att ha höga mål och kämpa för att uppnå sina drömmar. Åh vad jag kände mig förväntansfull och glad då. Sedan var det dags för lunch och den åt jag med min v-syster och hennes kompisar. Vi satt ute på gräset i solen vilket var riktigt varmt och trevligt. Dock kände jag då hur jag började bli trött, förmodligen alla nya intryck. Min v-pappa fixar lunch till oss som vi tar med oss till skolan varje dag, idag var det en kycklingsallad och lite snacks.

Efter lunchen hade jag fyra lektioner till vilket kändes väldigt mycket, men det var riktigt spännande och jag träffade ännu mer trevliga människor. Skolbänkarna var sådär som de är i filmer, stolen sitter fast i bänken. Den amerikanska flaggan fanns i varje klassrum och korridorerna kändes så filmlika med lockers och de biffiga fotbollskillarna. Så likt det man föreställt sig men fortfarande helt annorlunda. Har inte vågat ha höga förväntningar för att jag inte skulle bli besviken, och blev då inte besviken alls. Det känns mycket bättre än jag trodde imorse och känner att det här året kommer att bli fantastiskt.

Efter skolan, halv fyra, hade jag träning vilket inte riktigt var det jag kände för efter  en av de längsta dagarna i mitt liv. Men efter att ha bytt om och ätit mitt snack så kände jag mig ändå taggad att ut i solen och springa. Dock har jag överansträngt mitt ben och fått benhinneinflammation vilket gjorde att min coach inte tyckte att jag skulle springa. Därför fick jag istället gå en runda och sedan vara med på styrkan i slutet av träningen. Väldigt tråkigt att inte kunna vara med, men som tur var det två trevliga freshmen, 99:or, som också gick så det var kul ändå.

Nu ska jag ta och göra klart mina läxor, för ja jag fick en hel del läxor trots att det var första dagen. Läxorna är dessutom tills imorgon och tror att det är så det kommer att se ut framöver, läxor till dagen därpå.

Åh vad jag ser fram emot det här skolåret, känns som att det kommer att bli super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar