12 augusti 2013

Arena day and XC

Förväntansfull och nervös, livrädd och supertaggad. Idag var det arena day i skolan. Började med att jag och några andra som var nya på skolan visades runt i skolans olika lokaler. Det är så amerikanskt och fint, förstår inte att jag ska vistas där nästan varje dag det kommande året. Att jag ska leva i den här världen som man annars bara får se en överdriven bild av på film, SÅ TAGGAD. Sedan blev vi fotograferade till vårat skol-IDkort och fyllde i olika lappar för att få tillåtelse för att göra olika saker som händer under året. Jag skaffade mig världens mysigaste tjocktröja, som dessutom har min skolas namn på sig, och så hälsade jag på massor med lärare och elever. Kommer inte ihåg många namn, och känner mig inte så bra på det här artighetspratet, "Hi, nice to meet you". Men folk är riktigt trevliga så det känns ändå riktigt bra.

Har nu varit på fem stycken cross country träningar och det känns fortfarande jättebra. Vi sprang idag nere på stranden vilket både var otroligt härligt, eftersom jag är in love med havet, men också väldigt jobbigt eftersom sand inte är det lättaste underlaget att springa på. När vi sprang hörde jag plötsligt någon säga "dolphin" och peka ut i vattnet. Jag förstår inte att det var verklighet, eftersom jag bor här och det inte alls går ihop, men bara några meter från strandkanten simmade och hoppade det fem stycken delfiner. De var så fina när de hoppade där bland vågorna, jag sprang sedan med ett stort leende på läpparna och kände hur otroligt vackert livet var, för det är det.

Alla träningar har vi varit på olika ställen vilket är jättekul eftersom det är så himla fint att jag inte kan vara annat än lycklig när jag springer där. Men när skolan börjar och träningarna blir obligatoriska så kommer vi att ha träningarna vid skolan oftare och åka iväg till andra ställen några gånger i veckan.

tuffaste och mysigaste tjocktröjan någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar