11 augusti 2013

San Francisco

Hade en fantastisk dag i San Francisco i torsdags. Min värdfamilj är väldigt inne i det där med baseball så åh vad kul det var att gå på ett riktigt game med dem! San Francisco Gigants var det vi hejade på, och de vann! Tydligen var det ett väldigt bra game med både ett home run och flera andra saker som jag inte riktigt förstod mig på. Dock tyckte jag att det verkade det som att det egentligen mest handlade om att äta och dricka, och sedan korta stunder av spänning. Men det var riktigt kul att uppleva och nu vet jag vad det är min v-bror skulle vilja göra varje dag.

matchen är i full gång och ändå står spelarna för det mesta stilla, knas

min v-syster, v-pappa och v-bror
Min v-syster, jag och min v-bror i våra nya San Francisco kepsar

Efter det var klart åkte vi genom San Franciscos backiga gator till Golden Gate Bridge. Så fantastiskt fin och stor den var! Mina värdföräldrar har bott i San Francisco och fick berättat för mig att min värdpappa då brukade surfa precis under bron. Tyckte att det var rätt så tufft, och när jag tittade ner var det fullt med surfare, sälar och båtar. Och det var otroligt blåsigt uppe på bron!



Efter lite turistande åkte vi igen över de superbranta gatorna och stannade och åt middag innan det var dags att sätta sig i bilen och åka hem. Att sitta i bilen och se storstadens alla lampor och de där gröna vägskyltarna som jag fortfarande är helt förälskad i utanför bilrutan, då är livet riktigt fint.


 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar