8 augusti 2013

San Jose and Monterey Aquarium

Igår åkte jag, min värdmamma, värdsyster och hennes kompis Ally till San Jose och shoppade. Hade riktigt kul och åh vad kläder är billiga här! På kvällen åkte Jag och mina systrar in till Farmers Market i Monterey där vi träffade några av deras kompisar. Det var riktigt mysigt och vi sprang runt där och provsmakade massor av frukter och mat. Det är marknad där varje tisdag och tydligen brukar de åka dit nästan varje gång, låter riktigt bra tycker jag! Fick också reda på att jag bor ca 10 min från Vitoria's Secret, dock kom vi dit efter att de hade stängt så det får bli en annan dags äventyr.

 
Idag åkte jag och min värdsyster till Monterey Aquarium och gick sedan runt lite i Monterey. Monterey ligger precis bredvid Carmel och vi har åkt dit i princip varje dag för att handla och göra olika saker. Både Carmel och Monterey är väldigt turistiga ställen eftersom det är så fint, så det är fullt av folk här trots att det är en väldigt liten stad. Riktigt mysigt är det inne i stan, fullt med små affärer och trevliga människor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar