25 augusti 2013

Party in the USA and surfing

Igår kväll var en kväll jag verkligen sett fram till, första dansen i skolan.Temat var "Party in the USA" och klädseln skulle vara patriotisk, i USAs färger. Med USAs flagga på våra linnen åkte jag och min värdsyster till skolan och det började med en bbq för oss seniors och sedan började dansen. Dansen var i gympasalen som var fylld med ballonger och annat pynt i rött, vitt och blått. Det var verkligen som att stiga in i en film och bara att få befinna mig där gjorde mig så lycklig. Jag hade det superkul, trodde inte att jag efter bara lite mer än en vecka i skolan skulle ha skaffat mig supertrevliga vänner och känna mig så trygg som jag gör.

Min värdpappas största intresse är att surfa och han gör det i princip varje dag och idag fick jag äntligen chansen att testa på det. Jag älskar verkligen havet och att få känna kraften av vågorna under sina fötter måste vara den härligaste känslan. Lyckades ställa mig upp några gånger och längtar redan tills imorgon då jag ska ut och surfa igen! Det var rätt så många surfare i Pacific Grove där vi var och åh vad de var duktiga! Det var barn som inte kan vara mycket över 10 år som surfade som proffs. Kan också nämna att det endast är runt 12 grader i vattnet och att det sällan blir varmare här. Vi hade våtdräkt och luften var riktigt varm så det var lugnt, men ifall inte solen hade varit framme kan jag föreställa mig att det varit riktigt kallt.

2 kommentarer:

  1. kan nog inte riktigt fatta att det är sant själv ännu. Saknade dig något oändligt på släktgrejimojen nere i danmark där jag kände mig totalt lost och inte förstod ett enda ord folk sa till mig<3333333 gymnasiet är fett btw. men vill börja skriva brev???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej ibland stannar jag till och ser mig omkring, kan inte förstå att jag på riktigt är här. Jag saknar dig också så himla mycket, men det ska funka ett år så let's tänka på allt fantastiskt istället! Är väldans glad att det är bra, hoppas verkligen att det fortsätter så! Absolut! vill du börja? :D

      Radera