27 augusti 2013

Sunday

Det här var den bästa helgen på så otroligt länge. Söndagen började tidigt då jag och min värdpappa åkte ut för att surfa igen. Hemma sken solen men när vi kom fram till stranden kunde vi inte ens se vågorna på grund av den tjocka dimman. Inte ens när vi paddlade ut i det iskalla vattnet på våra brädor visste vi inte säkert av storleken på vågorna där ute. Riktigt dimmigt och kallt var det till att börja med, men redan på den första vågen lyckades jag ställa mig upp och känner mig nu riktigt stolt över att jag lyckades fånga vågor själv och ställa mig upp flera gånger. Det är så otroligt roligt! Efter ett tag försvann dimman helt och plötsligt var vattnet helt klart och hade en ljusblå nyans. En regnbåge över himlen och de vackra vågorna gjorde att jag helt glömde bort kylan och bara njöt av att få vara där. 
 
 
Efter en riktigt bra start på dagen åkte jag, mina v-systrar och min v-systers två kompisar till the "Jewish Food Festival", fullt med glada människor, musik, god mat och sol. När man kom dit köpte man trämynt som man sedan betalade maten med, medan vi åt fick vi se en fake wedding och höra judisk musik. Med mätta magar åkte vi därifrån till "First City Festival", vilket är en musikfestival i Monterey Fairgrounds. Efter att Peace and Love blev inställt i sommras så trodde jag att jag skulle få lov att vänta till nästa sommar på att gå på festival, men nej. Festival var det och åh vad underbart det var! Bara att vara där och se lyckliga människor till att sträcka upp händerna i luften och dansa av ren lycka. Modest Mouse, Capital Cities och Dr. Dog var några av de som spelade och trots att jag inte direkt är superstort fan av någon av dem så var det helt fantastiskt och jag är så glad att jag fick chansen att gå.
 
 

2 kommentarer:

  1. Alltså sådan igenkänningsfaktor!!!! Njut njut njut. Blir lite smått tårögd av att läsa haha. Om du springer vid Toro Park någon gång, jag bodde ca 10 minuter därifrån i Corral De Tierra. Fatta vad sjukt, lovar att du kommer se mina vföräldrar i Carmel/crossroads någongång!! Men anyway ha så sjukt kul hela tiden och visst ibland blir det tufft men sen blire bra igen!!! /Matilda

    SvaraRadera
  2. Ps sjukt kul att du får surfa!! Kände serri ingen som gjorde det

    SvaraRadera