3 september 2013

one month

Ännu en vecka har nu gått och med det var det nu en månad sedan jag lämnade tryggheten och allt jag kände till bakom mig. Det har varit en månad fylld med nya upplevelser och människor. På en månad har jag skaffat mig en helt ny vardag och träffat mäniskor som jag nu kallar mina vänner. På en månad har jag börjat tänka på engelska och även vaknat upp och insett att mina drömmar varit på engelska. Jag har börjat High School och upplevt en school spirit som jag inte trodde fanns på riktigt. Tänk hur lycklig man är när man varje dag vaknar upp och ser fram mot att gå till skolan, när man längtar till nästa lektion och om kvällarna somnar med känslan att man är lyckligast i världen.


Jag och Robin framför våra lockers.
Vi köpte Jamba Juice efter skolan i fredags








Vi har långhelg och är lediga från skolan idag (måndag) eftersom det är Labor Day idag. Den här helgen har varit underbar och jag och tre vänner började den genom att efter skolan i fredags gå ner till stan och äta lunch för att sedan gå till stranden i solskenet.

Lördagen började tidigt då jag och min pappa åkte ut och surfade. Vågorna kändes gigantiska vilket var rätt så skrämmande, men jag lyckades fånga en våg som måste varit ungefär höjden av ett hus (enligt min v-pappa bara lite högre än mig). Efter det var det dags för xc träning vilket vi kommer att ha varje lördag framöver. Det var galet varmt där men min benhinneinflammation börjar förvinna nu vilket känns så otroligt bra och gjorde träningen riktigt rolig eftersom jag nu kan springa med de andra. Efter träningen åkte hela laget och köpte Slurpies, typ som slush, och sedan åkte jag med min kompis Erika hem till henne. Vi hade sleepover och spenderade det mesta av dagen och kvällen i hennes rum och såg alla avsnitt av serien Sherlock Holmes. Åh vad vi hade kul och nu ser vi båda verkligen fram emot november då nästa säsong släpps! Vi bakade också Chocolate Chip Cookies och hon förvånade mig genom att visa hur otroligt lite de gör själva här. Hon visste inte att man fick vispgrädde om man vispade grädde. Vispgrädde är här något man köper färdigt lika som kakblandningen vi bakade med. Vi hade i alla fall väldans kul och känns så otroligt skojigt att hitta folk som är så lika mig här på andra sidan Atlanten!




Sedan åkte jag till min v-brors baseballturnering som var i Santa Clara där vi spenderade natten på ett hotell. Att vara på baseballtuneringen kändes så otroligt Amerikanskt, gå runt där i solen och se lagen och deras lite för engagerade föräldrar helt inne i ett spel som jag inte riktigt förstår spänningen i.

min v-bror imorse när han spelade baseball

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar