29 september 2013

massor med roligheter

Hej! Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev något här men har helt enkelt haft fullt upp och prioriterat annat, mitt liv här fyllts med en hel del spännande och otroligt amerikanska upplevelser. Vardagen, trots att den är stressig och utmattande, känns så himla bra. Jag är så glad att jag är just här, går på just den här skolan, träffat just de här människorna.

Sedan jag skrev sist har jag hunnit med en hel del. Har varit på ett till football game som var så mycket roligare än det förra, sprungit en XC tävling i Garland, åkt gul skolbuss för första gången, varit sjuk, varit på en leadership Conference i Salinas, varit med i en sandslottsbyggartävling och sett väldans fantastiska sandslott, spenderat en kväll runt en brasa på stranden med mina vänner och sjungit och spelat gitarr. Har upptäckt att det inte bara är i filmen Mean Girls som man ska gå klädd i rosa varje onsdag, har varit med på Breaking Down The Walls och idag följde jag med min kompis och hennes familj på ett riktigt underbart äventyr i Big Sur där vi hikade, badade och åkte världens coolaste bil. Jag har även fotat analogt och framkallat foton helt själv vilket är otroligt många gånger svårare än jag trodde, men så himla kul och spännande!

Har fått meddelanden från er i Sverige om att löven nu är gula och graderna få där. Även här är hösten på väg, men här innebär det bara bättre väder och mindre dimma och moln. Förra helgen regnade det för första gången på mina två månader här. Insåg då att jag har saknat regnet lite, lukten och känslan av regnet var så otroligt mysigt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar