12 oktober 2013

Powderpuff

Två veckor sedan var en vecka jag hade sett fram emot och den blev så himla bra! Det var Powderpuff week i skolan och det var fullt med school spirit. Powderpuff är ett american football game mellan seniortjejerna (96or) och juniortjejerna (97or) som spelades på fredagen. Killarna var cheerleaders och det måste ha varit något av det roligaste jag någonsin sett. Varje dag hade vi utklädningsdagar med olika teman, på fredagen hade vi en skoldans, ett lunch rally och torsdagen en fest och sleepover.

Alltså var det väldigt fullt upp hela veckan, men det var så himla kul! Jag bestämde mig för att vara med och spela football så jag var med på träningarna och gick hem från dem nästan ännu mer förvirrad än jag kom dit, och även full av blåmärken efter alla tacklingar. Men ändå kände jag mig riktigt taggad och det slutade med att det var riktigt kul! Dock var folk så otroligt tävlingsinriktade att det blev riktigt våldsamt och när vi förlorade blev de arga och en del började tom. gråta och skrika åt juniorsen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar