24 oktober 2013

October Break

Hej! Jag hade alltså höstlov förra veckan och var då i Los Angeles med min v-familj. På måndagen åkte vi hemifrån kl 6 på morgonen och efter en 6,5 timmars bilresa genom en värld som jag inte än förstod att var helt verklig så var vi framme i Hollywood. Vi gick walk of fame, såg Hollywoodskylten och jag var så otroligt fascinerad över hur fantastiskt vackert allt var. Jag och min v-syster bodde hos min äldre v-syster som går på college där medan resten av familjen bodde på ett hotell precis bredvid Disneyland. Jag hade inte riktigt förstått det innan, men min v-syster bor två hus från en strand som precis som i filmer hade höga palmer längs sidorna och vågor fulla av surfare. Tänk att få spendera sin universitetstid på ett sånt ställe! Under bilresan hem tog jag reda på att det varje år åker 771 utbytesstudenter från Uppsala Universitet, varav 25 till Kalifornien (!!!). 

I tisdags hade vi så himla kul. Vi shoppade, var på stranden och gick på bio. Var helt slut när vi gick och la oss på kvällen men väckarklockan ringde tidigt dagen efter för att vi skulle åka till Disneyland. Vet inte riktigt vad jag kan säga om det, det var helt magiskt. Allt de byggt upp var så otroligt verkligt och jag kände mig som ett litet barn när jag gick runt där med fjärilsglitterpirr i magen av all glädje.

Jag var lite rädd att jag inte skulle ha något att göra när jag kom hem från LA eftersom många av mina kompisar hade mycket plugg över lovet, och jag vill inte spendera för mycket tid själv eftersom jag då bara börjar tänka på och sakna er för mycket. Men de dagarna fylldes av roligheter de också, jag var med två kompisar, fotade för min fotoläxa, surfade, var på Zumba och på bio. Nu har skolan satt igång igen och det märks nu tydligt att det är mörkare på morgonen och kallare på dagarna. Har fått bilder skickade från er där hemma som har visat att det där är snö. Här är det mest dimmigt och rätt så kallt, ser nästan fram emot vintern då det ska börja regna. Har varit här i tre månader och det har bara regnat en gång, i fem minuter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar