6 november 2013

Homecoming week

precis sagt ja till att gå till homecoming med RT
Rt och jag innan dansen

Förra veckan var det både homecoming week och halloween. Det gjorde veckan till en av de bästa veckorna sedan jag kom hit.

På tisdagen blev jag med blommor frågad till homecoming, hade redan fått veta av mina kompisar att jag skulle bli frågad, men inte av vem. Så när RT kom fram till mig med blommor på rasten i skolan blev jag riktigt glad. I lördags kväll kom han hit och hämtade upp mig och sedan åkte vi till en mexikansk restaurang i Carmel Valley där vi tillsammans med några vänner åt middag innan vi åkte till skolan där dansen var. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för vad jag tyckte om dansen. Hela grejen var rätt så awkward med dålig musik och folk som obekvämt stod och gungade fram och tillbaka. Som tur var tyckte mina vänner lika som mig, men vi gjorde det bästa av det och hade kul ändå. Efter dansen bestämde vi oss för att skippa festerna och istället åka ner till stranden för att ha en bonfire. Jag var jättetaggad, men när vi kom ner dit fann vi att det fanns regler att man inte fick ha brasor så sent, så efter att ha gått runt på stranden och åkt bil ett tag så åkte vi hem och sov. 

Homecoming week innehöll också en parad, och med våra XC kläder gick jag och mitt lag i den. I paraden var också våra floats, som vi byggde efter träningen i tisdags, och the homecoming court som blev presenterade på ett rally på onsdagen. 

homecoming rally, the homecoming court gör olika tävlingar och lekar
homecoming parade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar