25 november 2013

Kexchoklad, Shoe Game och isbjörnar

Har haft riktigt fullt upp senaste veckorna och därför har jag inte skrivit. Men här är lite saker som jag har haft för mig på sistone:

*Hittat en skandinavisk affär nere på stan och blivit supersprallglad när jag såg att de Kexchoklad.

*Fotat senior portraits åt min kompis nere på stranden. Senior portraits är bilderna man skickar in till skolan som de sätter i yearbooken. Själv hade vi en riktig fotograf som kom och tog bilderna på mig och min v-syster. De är verkligen sjukt fina, så kanske lägger upp några här senare.

*Varit på två football games, varav ett var The Shoe Game. Det är det största och viktigaste på hela säsongen eftersom det är mot våra rivaler, Pacific Grove. Hade faktiskt läst om det här innan jag kom hit, så kändes rätt så speciellt att få vara här på riktigt. Det har namnet Shoe Game eftersom priset är en gammal sko, haha. Skon har funnits i 67 år och har varit våran det senaste 6 åren. Det var riktigt kallt att sitta där, men åh vilken stämning det var! Vi vann dessutom vilket gjorde det ännu roligare.


*Framkallat foton i skolan och blivit riktigt nöjd. Lungt roligaste klassen jag tar! Temat var surrealism och de två bilderna till vänster har jag tagit och framkallat. Den till vänster är en double exposure där jag exponerade pappret två gånger, med olika negativ. 

*Träffat vår skolmaskot, Padre Bob, viket är en tjock munk. Har även målat massa signs i min ASB class (leadership), som satt uppe under The Shoe Game. 


*Sett Catching Fire på bio och gråtit över hur otroligt bra den var. Överväger att läsa sista boken igen nu, trots att jag tyckte att den var dålig förra gången jag läste den. 
*Lurat ännu en kompis att vi rider isbjörnar till skolan. Ska se hur långt jag kan gå innan hon fattar, haha.
*Surfat några gånger och haft delfiner som inte bara simmade ett par meter framför oss, utan också direkt under oss. HELT SJUKT.
*Pluggat med min vän på ett riktigt mysigt fik efter skolan medan det spöregnade utanför fönsterrutan. Här tycker jag bara att det är mysigt när det regnar eftersom det gör det så sällan. Men nu när vintern (känns som sensommar/början av höst för mig) är här så har det börjat regna mer, och så kommer det att fortsätta tills mars då det slutar igen. 

Nästa vecka är det Thanksgiving som gäller. Det är en holiday som egentligen är till för att man typ ska vara tacksam för allt man har, men vad jag har förstått så handlar det bara som att äta god mat, haha. Vi får iaf ledigt från skolan och jag ska ner till San Diego för att fira med släkten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar