5 december 2013

Thanksgiving in San Diego

I tisdags fick vi lov, Thanksgiving break, och direkt efter skolan satte jag, min v-familj och hundarna oss i bilen och började vår 8 h långa bilresa ner till San Diego. Efter tre timmar då det blivit mörkt utanför bilrutorna och vi halvsov i baksätet flög det fram någon stor metallbit (?) som hamnade under bilen vilket slutade med att bilen gick sönder och vi var fast vid sidan av en highway tre timmar hemifrån. Efter några telefonsamtal och en hel del väntan kom en towig truck och hämtade upp oss och bilen, och vi fick lov att åka hela vägen hem igen.

Nästa morgon satte vi oss i en GIGANTISK hyrbil på vårt andra försök att ta oss ner till värmen. Eftersom det var dagen innan thanksgiving, den mest trafikerade dagen på året, så tog resan 10 istället för 8 timmar. Väl framme vi det riktigt bra, bodde i en condo på stranden och firade thanksginving med släktingar till min v-familj. Tyckte inte att maten var riktigt så fantastiskt som folk berättat. Folk tyckte att det var helt knas att jag aldrig smakat pumpapaj förut, och när jag väl gjorde det så var det riktigt annorlunda och inte speciellt gott över huvud taget.

Nere i San Diego var vi också på teater och såg The Grinch, vi spenderade rätt så mycket tid nere på stranden där jag fick testa på paddleboarding, vilket är när man stående på en stor vinglig bräda med en paddel i handen ska paddla sig fram genom vattnet. Klarade mig utan att ramla i vilket var tur eftersom det var rätt så kallt i vattnet nu när det är vinter. Vi tog också med oss longboards hemifrån och longboardade längs the boardwalk vilket var så sjukt härligt. När vi longboardade där längs stranden kände jag verkligen hur allting var precis som en sån där härlig Tumblr-bild. På våra två och en halv dagar där hann vi också gå på ett tivoli och gå i lite affärer, men tiden gick allt för snabbt och snart var det dags för den långa bilresan hem igen.

Har nu börjat skolan igen och har tre veckor kvar tills det är jullov. Sista veckan innan lovet är det finals week, vilket är en vecka där vi i alla klasser har prov på allt vi lärt oss hittills. Därför har de flesta smått panik just nu eftersom dessa prov har rätt så stor påverkan inför betygen vi får nu till jul.

v-bror och jag testar roliga hattar i en affär

thanksgiving food



longboarding on the boardwalk
familj + lite släkt efter vi sett teatern The Grinch


The Condo där vi bodde, och the paddleboard (havet i bakgrunden!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar