10 december 2013

Not So Silent Night

Åh den här helgen, ni förstår inte hur glad jag är.

I lördags var det äntligen dags för konserten Not So Silent Night som jag och min vän Robin sett fram emot så otroligt mycket. Lorde, Alt-J, Bastille, The Neighbourhood, Phoenix och Arcade Fire spelade och var alla riktigt bra, gillade speciellt Alt-J, Lorde och Bastille. och The Neighbourhood. Ja det var verkligen en riktigt bra setlist med många jag gillade.

Robins pappa körde oss till Oakland, som ligger precis bredvid San Francisco, och vi bodde hos några av deras familjevänner. Jag och Robin åkte själva tåg till och från konserten därifrån och trots att det var lite smått läskigt att helt själva åka tåg genom San Francisco efter midnatt så hade vi det så himla bäst. Efter att vi åkt tillbaka var vi fyllda med allt för mycket lycka och energi för att kunna somna på flera timmar. Så till utsikten av San Franciscos alla ljus och the Golden Gate Bridge satt vi och pratade om hur saker som hur otroligt duktig och cool Lorde är, hur fantastisk Alt-Js musik är och hur snygg Jesse från The Neighbourhood är.

På söndagen åkte vi och shoppade lite innan vi åkte och åt lunch på Ikea. Jag var så otroligt sprall-hoppauppochner-lycklig när vi gick in där jag beställde Swedish Meatballs och bad om att få lite extra lingonsylt. Köpte också med mig svensk mat som jag tog hem, åh vad jag saknat knäckebröd och saltlakrits.














1 kommentar: