12 december 2013

sweater weather

Vädret har plötsligt blivit mycket kallare och imorse när jag kollade så visade det sig att det var kallare här än för er i Falun. Dock var det morgon för mig och eftermiddag för er, men kändes ändå konstigt. Här blir det minusgrader på natten ibland på vintern, men på dagen blir det alltid varmare och idag hade vi runt 18 grader. Här är det inte lika varmt inomhus som vi brukar ha det i Sverige, så man har ofta på sig jacka inne också, speciellt i skolan. Att det var så kallt gjorde att det blev lite extra mysigt att ha pyjamasdag i skolan och kunna åka hemifrån utan att behöva byta om. De som "klädde ut sig" fick dessutom varm choklad på lunchrasten som jag hjälpte till att dela ut eftersom jag är med i leadership class. Idag vad utklädningen ugly chrismas sweaters och vi delade ut kakor till dem som hade på sig det. Är riktigt kul med sånt här tycker jag!

Igår beställde jag också min cap and gown vilket är hatten och det jag ska ha på mig på min graduation. Känns rätt så långt bort nu men det går nog fortare än jag tror och snart står jag väl där med den fyrkantiga hatten på huvudet. Haha, kan inte bestämma mig för om jag tycker att den är riktigt ful eller inte, men ska iallafall bli otroligt kul att få vara med. Är glad att min skola tillåter utbytesstudenter att vara med på graduation trots att vi inte får något diploma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar