17 december 2013

Finals Week, Christmas Party and Cookie Exchange

En bild jag tog genom bilfönstret förra helgen, San Francisco och the Golden Gate Bridge

Nu har det gått och blivit ny vecka igen, dagarna rullar på så fort att jag varje ny dag blir lika förvånad när jag ska skriva ner dagens datum och inser att det än igen är nya högre nummer.

Den här veckan är finals week och mina vänner är alla riktigt stressade för finals, själv njuter jag bara av tanken att jag inte behöver bry mig egentligen. Med känslan av att plugget inte är något som jag måste göra utan att det istället är något som jag väljer, så har jag tagit mig genom den här terminen nästan utan stress och faktiskt gjort läxorna för att jag själv vill lära mig saker. Det har gjort plugget roligare, fast Amerikansk Litteratur har jag fortfarande riktigt svårt att hitta något roligt med. Hade tänkt mig att det var i den här klassen som jag skulle bli riktigt duktig på engelska, men istället spenderar vi lektionerna med att tolka och beskriva tonen av dikter på en gammaldags engelska som jag inte förstår mycket av. Förutom litteraturen så är skolan inte så väldigt svår, det är bara väldigt mycket ibland. Har faktiskt tagit mig genom terminen med straight A's, dock tvivlar jag på att det kommer att vara lika efter finals och de två timmars långa prov som väntar.

Helgen spenderade jag i Pleasenton där mina grandparents bor. De hade en julfest med massor med vänner och släkt. Jag, min syster och bror sov över där och nästa dag hade vi det jättemysigt, lärde känna mina grandparents här bättre vilket var skoj, de är verkligen jättegulliga och snälla. När vi på eftermiddagen körde hem med en stor påse choklad mellan oss var vi alla mättare än någonsin förr, haha. I helgen hann jag också med att vara på en Cookie Exchange med YFU. Alla utbytesstudenter skulle baka kakor från sitt hemland så när vi träffades fick vi smaka massor med spännande kakor från olika länder. Själv hade jag med mig chokladbollar vilket verkade gillas av de flesta trots att kokosflingorna som jag rullade dem i var riktigt konstigt och att det inte finns något vaniljsocker att få tag på här så jag fick använda vaniljextrakt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar