17 december 2013

pepparkakor och en skogsbrand

Idag bestämde jag mig för att baka ut pepparkaksdegen som jag köpte förra helgen då jag var på ikea. Så med hjälp av min bror tryckte jag ut dinosaurier, noshörningar, elefanter och mest av allt amerikanska fotbollar. Haha, ja jag hade tänkt ta med mig lite svenska kakformar för att ge till familjen men glömde helt bort det (mamma, visst köpte vi dalahästformar?). Pepparkakorna här är ju rätt så annorlunda så det var roligt att kunna bjuda på svenska pepparkakor och det uppskattades verkligen. Fick lite julkänsla också, den där underbara lukten som köket fylls av och smaken av pepparkaksdegen <3.

Svensk som jag är måste jag också berätta om vädret, ja förra veckan var det ju minusgrader men idag var det 25 grader varmt och riktigt fint. Eftersom det har varit så torrt så är det en jättestor skogsbrand i ett område som ligger nära till här, Big Sur. Folk håller nu på att evakuera sina hus och idag i skolan berättade en i min klass att hans hus brann ner inatt. Tror att de har det mer under kontroll nu, men min kompis hus ligger bara två miles från där elden är så han var riktigt orolig i skolan idag. Han visade mig några bilder som han tog från sitt fönster imorse och bergen brann verkligen. Riktigt läskigt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar