20 december 2013

Christmas break!

Finals week, trots att jag inte har så många svåra ämnen så har det varit riktigt mycket den här veckan. Började skoldagen idag med ett två timmars långt matteprov och gick sedan direkt till klassrummet bredvid för att skriva ett American Lit. prov som var på 18 sidor och tog mig 2 och en halv timme. MEN NU HAR JAG JULLOV! Ni vet hur de kastar alla papper i luften när klockan ringer och de får lov i amerikanska filmer? Trots att det inte kastades några papper i luften så kändes det lite så, alla väntade på den där klockan och när den till slut ringde sprang alla jublande ut ur klassrummet för att inte komma tillbaka på två veckor. Fast kvar i klassrummet satt jag och ett par andra för att skriva klart det där himla provet.

Här är quizzes (mindre prov) och prov ofta multiple choice, alltså är det så att man får välja på a, b, c och d. En del av det här provet var det (73 frågor) och man svarar på en mystisk papperslapp där man ska fylla i olika rutor beroende på vad man nu svarar. Den lappen stoppas sedan in i någon sorts maskin som endast kan läsa av blyertspenna och den ser hur många rätt man fått. På en quiz förut använde jag bläckpenna och lyckades då få en score av 0 rätt. Så framtida utbytesstudenter: se till att kolla vilken sorts penna ni ska använda. Annars använder man sällan blyerts när man skriver, istället använder man bläckpenna och dator används väldigt sällan.

Ikväll har jag min andra konsert med kören, det är en julkonsert och både skolorkestern och bandet ska spela där med. Lite bilder från i tisdags då jag och Robin var på marknad i Monterey:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar