23 december 2013

candycane lane



Hej! Någon kväll förra veckan åkte jag och min familj till en gata i PG som kallas candycane lane. Under julen pyntas alla husen där massor och gatan fylls av bilar med folk som vill se alla de fina husen. Vissa hus hade riktigt stora figurer och massor med pynt i trädgården. Men det tuffaste enligt mig var lugnt de som hade en skylt där det stod vilken radiostation man skulle slå på i bilen. Husen var klädda i ljusslingor som sedan blinkade och rörde sig i takt med musiken som man då hörde på radion, alltså var det helt tyst utomhus. Vi satt där länge i bilen och bara tittade och fascinerades av det, jag fick till och med lite julkänslor. Självklart försvann de snart igen, tror inte riktigt att det är möjligt att kännas som jul för mig när det är 20 grader varmt och de julpyntade träden är palmer.

Satte ihop några små videor jag filmade där. Inser att man kan höra oss prata och så, men tänkte att det kunde vara lite kul att se ändå. GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar