22 januari 2014

Bonfire, Bowling and Big Sur

På sistone har jag spenderat en hel del tid nere på stranden och på lördag hade jag och mina vänner RT, Nathan, Will, Andrea, Rodrigo, Luisina och Maurine en brasa där nere. Klockan halv åtta träffar jag dem vid 13th street och tillsammans går vi ner för trappan till den kalla sanden. Stranden är full av brasor och vi hör gitarrspelande på håll. När vi hittat det perfekta stället lägger vi ut filtarna på marken, lägger oss på dem och tittar rakt upp i himlen. Just där och då var härligaste stunden på kvällen. Vi låg där och letade efter fallande stjärnor till ljudet av vågorna. Resten av kvällen rullade på alltför snabbt, brasan tändes, marshmallow och korv grillades innan vi sprang ner till vattnet för att doppa tårna i det iskalla vattnet. Hade en sån otroligt fin kväll.


På söndag åkte jag och bowlade med RT, Nathan och några av deras vänner. Har inte bowlat sedan jag flyttade hit, så det var riktigt kul. Efter att vi spelat körde vi till en restaurang där vi beställde milkshakes och brownies. Eftersom jag inte hade träffat tre av dem förr så fick jag igen de där samma frågorna som jag får i princip varje gång jag träffar en ny, intresserad, människa här. Ja, det är lite roligt att alla frågar precis samma saker, men det har gjort att jag nu helt omedvetet har övat in repliker som jag svarar med. 


Eftersom det var Martin Luther King Day idag (måndag) så var vi lediga från skolan. Jag och mina vänner Robin, Eliza, Gina och Emma gav oss iväg på ett riktigt härligt äventyr. Vi körde själva ner till Big Sur. Bilturen härifrån dit är helt ärligt den vackraste sträckan jag någonsin kommer att se genom en bilruta, mamma och pappa när ni kommer hit får ni se vad jag menar, det är galet. Väl framme i Big Sur vandrade vi till en liten strand där vågorna var gigantiska, när vi vandrat tillbaka spenderade vi resten av tiden tittande i små mysko affärer, åt lunch på en filt i gräset och åt mintglass köpt i en målad buss. Är så glad att jag har så bra vänner här!







1 kommentar:

  1. Det första som poppar upp är "drömliv". Så himlans avis <3

    SvaraRadera