28 januari 2014

överrakningfest, fish-eye och surfing

Hej! Måndagskväll är det nu och jag sitter i min säng med en kopp te och läser om personlighet och intelligens ur min tegelstenstunga psykologibok. När jag kom hem från skolan idag fick jag veta att min lillebror är magsjuk, så sitter nu här livrädd för att bli smittad. Som tur är har jag i princip inte varit sjuk alls sedan jag kom hit, och hoppas verkligen att det fortsätter så! För att vara magsjuk är tillräckligt jobbigt när man är hemma och mamma och pappa finns där.

I fredags satte vi oss i bilen för att åka till vad min v-pappa trodde var ett helt vanligt restaurangbesök, men eftersom han fyller 50 nu i veckan hade vi ordnat en överraskningsfest för honom med över 40 st vänner och släktingar som väntade. Släktingar hade flugit in från andra sidan Kalifornien och det var så otroligt roligt att se hur förvånad han blev när de plötsligt stod där framför honom, ja han hade inte anat något. I lördags var det dags för min mid-year orientation med YFU, min utbytesorganisation. Det är ett möte där de ser till att man mår bra och trivs och så. Min områdesrepresentant ringer dessutom en gång i månaden för att se till att allt går bra, tycker att det är riktigt bra att de gör det, men som hur är har jag ju inte haft några problem så mötet gick rätt så fort. I lördags åkte jag även och surfade igen, något som jag inte gjort på alltför länge, november om jag minns rätt. Gick inte lika bra som jag velat, så surfade nästan bara white water waves, såna som redan breakat...hahha åh ord. Anledningen till att jag inte surfat på länge är att vågorna nu under vintern är riktigt stora. Ibland när jag är ute och springer längs stranden är de verkligen gigantiska, tyvärr verkar de inte vilja se lika stora ut på bild. Men jag ska ta och ta med mig systemkameran till stranden någon gång snart. På tal om kamera så har jag fått låna min systers fish-eye objektiv som jag idag, tillsammans med Robin, fotade med. Är helt kär i det där objektivet, galet vad allt blir fint! Precis innan det blev mörkt på söndags kväll tog vi oss ner till havet och tog dessa bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar