15 januari 2014

pinhole camera and the desert trip

Hej! Den egenbyggda kameran jag nämnde i förra inlägget lyckades på något fantastiskt sätt fungera. Under fotolektionen idag när vi stod i mörkrummet med fotopappret i the developer förväntade vi oss att fotopappret antingen skulle bli helt kolsvart eller bara fortsätta vara vitt, men plötsligt visade det en bild där!! Antar att ni inte tycker att det här är riktigt lika coolt som jag tycker att det är, men för mig och Robin var det här verkligen höjden av lycka. Ja ni ser ju att det fortfarande finns massvis att fixa och justera med kameran, hoppas att jag kan visa upp några finare bilder här snart. Åh det här är verkligen så otroligt roligt!

bilderna med pinhole cameras kommer alltid ut negativa.. Men jag redigerade bilden här nedanför så att man kan se hur de ser ut när de är positiva.

I måndags klockan 7 satt jag och massor av andra elever utanför skolan i en kö, och väntande på att the ASB Office skulle öppna. Anledningen till att vi var där så tidigt var att vi alla ville vara först i kön för att vara en av de 50 första att lämna ansökan för att få vara med i the Desert trip. Det är en resa i april då man åker ut i öknen i en vecka, sover under stjärnorna, hikar massor, klättrar, umgås och inte duchar eller har mobilteckning på en hel vecka. Själv tycker jag att det låter som det roligaste lägret någonsin, och håller nu tummarna att mitt brev och motivering varför just jag ska få åka är tillräckligt bra.

precis när the ASB office oppnat och folk börjat lämna in sina applications 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar