12 januari 2014

Justin and a Polaroid camera

Nu när jag skrivit klart inser jag att det mesta i det här inlägget är väldigt ointressant, men ja det är ju helt frivilligt att läsa det.

Nu var det en vecka sedan jullovet slutade, det har varit en vecka fylld med riktigt mycket lycka, lyckotårar och -hoppande upp och ner. Ja, det som bidrog till flest lyckoskutt måste varit det jag fick reda på under en lektion i tisdags. Plötsligt hör jag Justin Biebers namn nämnas och får berättat för mig att Justin Bieber är på Monterey Aquarium (10 min härifrån), självklart tänkte jag att det var ett skämt, för sånt här händer ju inte i verkligheten. Det går ju bara inte. Men nej, inte länge senare stod jag skakande med tårar i ögonen, hängande i min kompis för att inte ramla ihop till en liten hög på marken, FÖR JAG BEFANN MIG I SAMMA STAD SOM JUSTIN!!?!! Ja, de där dikterna i American Lit har då aldrig känts så oviktiga och lektionen så lång förr när jag visste att Justin var så nära. Tyvärr lyckades jag aldrig se honom, men kan faktiskt inte säga att jag är besviken som jag kanske borde vara. Jag är bara så otroligt lycklig för att ha få befunnit mig i samma stad som honom i typ ett helt dygn.

En annan sak som gjorde skolveckan lite extra speciell var då Robin en kväll ringde mig och väldigt exalterat berättade att hon kollat lite närmare på Polaroidkameran hon fått i julklapp som prydnad. Hon hade nu tryckt på lite knappar och plötsligt hade den blixtrat till och tagit en bild. EN POLAROIDKAMERA, alltså finns det någonting som är tuffare än en polaroidkamera?! Så dagen efter i skolan tog vi ett par bilder med den, bilder som  kom ut ur kameran så fort vi tryckt på knappen. Åh de var så otroligt perfekta och vintage-iga att det var svårt att riktigt veta vad man skulle göra med något så vackert. Förresten håller vi på att bygga våra egna kameror i skolan i min fotklass, så förhoppningsvis har jag några bilder att visa upp här snart. Dock tvivlar jag eftersom vi bygger det i en liten burk, har svårt att förstå hur det riktigt ska fungera.

Har också varit på filmkväll hemma hos Eliza med Robin. Varit at the mall med några vänner (Luisina, Maurine, Andrea and Nate) och sedan gått på bio och sett Frozen. För er som missat det så är det den mest fantastiska Disneyfilmen någonsin. Fick mig att sakna snön lite. Här är det fortfarande runt 20 grader och helt molnfritt de flesta dagarna, trots att det skulle ha börjat regna för länge sedan.

Skulle även kunna skriva ett helt inlägg om TV-serien Sherlock Holmes. Men räcker nog med att säga att den nya säsongen som jag väntat på sedan i somras nu kommit ut och att jag och min vän Erika idag båda satt helt dränkta i tårar när vi såg på det sista avsnittet. På riktigt var det något av det mest fantastiska jag sett.

Låtarna som spelas mest just nu:


Angus
Sherlock Holmes <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar