9 februari 2014

Rummage Sale and rain!

Inlägg jag skrev i måndags men aldrig postade:

Igår morse vaknade jag till ljudet av regndroppar mot fönsterrutan. Har inte regnat på flera månader så det var verkligen supermysigt! Fick chansen att använda min regnjacka för första gången sedan jag flyttade hit, känns som att den var rätt så onödig att ta med eftersom den tog rätt så stor plats i packningen. Men ifall det är nu den "riktiga vintern" har kommit, med regn och bara några få plusgrader, så kanske det var värt ändå.

I fredags var jag på en liten konsert i skolan, det var singer songwriters guild som hade en konsert i the theatre. De är så duktiga och jag ångrar verkligen att jag inte gick med i början för nu är det för sent. För att de andra eleverna här ska kunna ta studenten så måste de ha gjort community service ett visst antal timmar. Jag behöver inte det eftersom jag är utbytesstudent, men i lördags så bestämde jag mig för att hjälpa till ändå. Det var en rummage sale utanför skolan där vi sålde massa gamla saker som folk hade gett skolan. Så efter att ha vikt tröjor i ca tre timmar så gick jag och RT ner till stranden ett tag där vi köpte glass. Man kan så tydligt se vilka som är turister här, vilket är väldigt stor del av dem som vistas på stranden. De går runt med badkläder eftersom de förväntat sig att kunna bada då luften är så varm och sanden så fin. Men med 10 grader c i vattnet så är det bara några surfare med våtdräkter som är i. Och måste bara säga en grej jag störde mig otroligt mycket på, Carmel är ju ett väldigt rikt område viket tyvärr betyder att många som bor här är väldigt bortskämda och typ snobbiga. När vi stod där och vek kläder som folk så snällt skänkt för att hjälpa skolan samla in pengar så var det så många som klagade, både föräldrar, lärare och elever. Ja det var ett konstant klagande på hur dåliga kläderna var och "Vem skulle någonsin tänka sig att köpa någonting här!?". Jag köpte en tröja, och ville verkligen säga till dem att de borde vara mer tacksamma.

Söndag, det här var dagen som jag och Robin hade stora planer inför. En av dem var att cykla, vilket skulle vara första gången för mig på en cykel på 6 månader! Men det här var även dagen som det för första gången regnade så blev istället en promenad med paraplyn runt i the barnyard där vi köpte kaffe och hittade lite olja på marken som gjorde oss helt lyckliga. 

förväntar mig inte att någon fattar det här, men ja. I LOVE ALT-J! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar