24 mars 2014

eighteen

Förra veckan fyllde jag alltså 18 år. Innan så kände det rätt så tråkigt att inte kunna fira denna dagen hemma i Sverige med mina vänner, men nu i efterhand så är jag bara så otroligt glad för att jag fick fira det här och kan faktiskt inte önska att den firades någon annan stans än just här.
Dagen började tidigt då jag blev upphämtad av Robin för att åka och äta frukost på The Cottage, ett litet gulligt fik nere på stan. Där åt vi omelett och amerikanska pannkakor med bär. Fick även de mest fantastiska presenter från min underbara vän som känner mig så väl. klockan 8 var vi på väg mot skolan och när vi kom dit väntade mina vänner Maddy, Maddie och Anna med ett gäng ballonger, en bukett blommor och choklad som de gav till mig. Så hela skoldagen gick jag runt med ballonger och blombukett, vilket gjorde att varannan människa i korridoren sa grattis till mig. Är ju inte riktigt något man hade gjort i Sverige, men här är det vanligt att man ser folk gåendes med ballonger och sådant på sin födelsedag.

Under sista lektionen fick jag ett sms från min pappa där det stod att jag skulle skippa simträningen för att komma hem och sedan åka och surfa. Så efter att ha åkt ner till stranden en kortis för att fota och dansa i den varma sanden med Robin, så åkte jag hem och sedan ner och surfade med min pappa. Tänk att få göra det på sin födelsedag! Gick även och åt på den coolaste restaurangen någonsin med några vänner. Det var en Japansk restaurang där maten lagas precis framför en, chefen hahah nej, kocken som lagar maten framför en typ jonglerar med maten och kastar saker fram och tillbaka, det var så otroligt cool att jag satt där helt fascinerad då han kastade på massa olika mat på min tallrik.

Ja, hade en helt grym dag och den slutade med att jag skypade med mina föräldrar. Dagarna sedan dess har jag även fått små kort och brev i postlådan och varje gång blir jag lika glad TACK SÅ MYCKET till alla som grattat mig!

1. Robin och jag inne på fiket då jag får den vackraste kameran jag någonsin sett.
2. Utanför fiket, ca kl 7 på morgonen
3. På lunchrasten då jag öppnar min lunch och ser att min pappa varit till ett bakeri för att köpa en red velvet cupcake till mig.
4. Efter vi ätit klart på restaurangen kom min v-pappa med tårta och de som jobbade där kom in med trummor och sjöng Happy Birthday på japanska. (Robin, Anna, Maddie, Jag, Maddy, V-bror och V-pappa)
5. När han lagar maten precis framför oss.
6. Min fina födelsedagstårta. Bästa världfamiljen????









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar