10 mars 2014

i ett moln

Ny månad igen och denna gången är det min födelsedagsmånad. Om 11 dagar fyller jag alltså 18 år, vilket låter mycket större än jag känner mig. Att fylla 18 här är inte lika stort som det är i Sverige, enda skillnaden för mig kommer väl vara att jag själv får skriva på papper för grejer i skolan. Här behöver man annars förälders- (or in my case vårdnadshavares) underskrift för massa småsaker, som t.ex. att se film i skolan. 

Eftersom jag inte skrivit på ett tag nu så kommer en snabbversion på vad som hänt sedan sist.
Skoldagarna är ju varandra väldigt lika, samma lektioner varje dag och sedan simträning till klockan fem. Men förra fredagen hade jag min första simtävling. På lördagen var jag hemma hos Robin där vi tog den första polaroidbilden tillsammans. Åh så mycket kärlek till polaroidbilder!! Lite senare blev jag upphämtad av min vän Maddy för att åka ner till stan för att köpa present till min vän Anna vars födelsedag det var. Maddy, Maddie och jag bakade en tårta och åkte sedan hem till Anna för att ha ett sleepover. På morgonen åkte vi till The Village Corner där vi satt länge och pratade, drack varm choklad och åt våra gigantiska frukostar. Sedan jag vaknade på måndagen fram tills typ torsdagen så täcktes Carmel av ett stort moln nästan konstant. Inte regn, inte sol, bara otroligt dimmigt. Har även hunnit med att vara på musikal i skolan, tänk er high school musical. haha, nej inte riktigt men det kändes så otroligt Amerikanskt! Har även haft en konsert med kören på sunset center, och nu i veckan ska jag ha en till konsert i Carmel mission.

Såna här inlägg kanske inte är de roligaste för er att läsa. Men det här är sånt jag vill skriva ner för att minnas, den här bloggen är ju faktiskt framför allt för mig själv som ett minne.

1. Musikalen, den hette 25th Annual Putnam spelling bee, och min vän Maddy blev upptagen på scenen för att vara med i en del och blev dragen fram och tillbaka när hon under danserna var helt förvirrad, haha och vi satt i publiken och gapskrattade.
2. Polaroidfoton <3 
3. Ifall detta hade varit en video så hade ni sett hur snabbt molnen rörde sig in från havet. Havet är åt höger och mitt hus ligger där mitt inne i dimman. 
4. Maddie och Anna förra helgen på the Village Corner där vi åt frukost.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar