28 februari 2014

Swimming

Tänkte berätta lite om simningen eftersom det nu gått ett par veckor av träning och jag nyss kom hem från min första simtävling. Som i princip alla andra sporter på min skola så är simträningen varje dag efter skolan. När jag sprang cross country tyckte jag i början att det lät helt galet mycket med träning sex dagar i veckan (vi hade lördagsträningar också), men efter att det blivit en vana så kändes det faktiskt inte så mycket ändå. Dock känner jag att det har förändrats en del sedan november då XC träningen slutade, jag har fler vänner och andra saker jag vill göra efter skolan på vardagarna. Så att igen ha träning varje dag efter skolan och inte komma hem fören 5:30 har känts som att det tagit väldigt mycket tid. Är omöjligt att hinna med något mer efter skolan än läxorna.

Så varje dag då klockan ringer och alla försvinner från skolan helt otroligt snabbt, då går jag ner till vårt locker room där jag träffar resten av laget och 15 minuter senare börjar träningen. Vårat locker room känns så otroligt Amerikanskt och filmlikt! Och poolen vi simmar i är utomhus, vilket gjorde att jag redan efter första träningen hade en väldigt vacker solbränna på ryggen i form av en ring. Ni kanske även sett att jag la till en sak här på bloggen så att ni kan se vilket väder det är här. Nu är vintern här på riktigt och det har regnat rätt så mycket och är kallare. Så i förrgår simmade vi i spöregn och under träningen såg jag den första regnbågen sedan jag flyttade hit. Gissar att vi är någonstans mellan 30 och 40 pers på laget och nästan alla har varit med sedan freshman year och känner redan varann rätt så bra. Men finns flera trevliga människor så kommer nog allt bli bra ändå.

Den första tävlingen var idag och vi simmade mot Monterey High. Jag simmade 50 free, 100 breaststroke och var även del av två relay teams där jag simmade 50 free och 50 breast. Var rätt så nervös då det var min första tävling ever, men det gick faktiskt riktigt bra vilket känns kul.

1. Våran pool där jag numera befinner mig fem dagar i veckan. Bild är tagen av Hanna då hon var här på besök för två veckor sedan
2. En del av vårt locker room, PADRE PRIDE står det på väggen. Padre är ju vår fina skolmaskot. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar