31 mars 2014

Pinnacles hike

Tänkte berätta lite om hur min lördag såg ut eftersom den var helt grymt bra. Klockan 7 träffades jag med de 49 andra eleverna som ska åka på desert trip på spring break. Vi åt tillsammans frukost i skolan innan vi satte oss på en buss för att åka till the Pinnacles. Väl framme fick vi först berättat för oss om några fåglar med ett 10 ft wingspan, som vi sedan fick se, HELT GIGANTISKA. Resten av dagen hikade vi en helt riktigt vacker hike upp på ett berg och sedan ner i en grotta. Verkligen en upplevelse. Alla 50 elever som valts ut för att få åka på den här resan är riktigt öppna och sociala vilket gjorde att jag under dagen hade massor med spännande och roliga diskussioner med folk som jag innan inte ens kände. Ja, hiken var dessutom galet fin och grottorna riktigt små. vissa stunder var de så trånga att vi fick krypa för att ta oss fram, och andra stunder var det helt kolsvart där inne.

Verkligen en toppendag och kan nu inte vänta tills det är dags att ge sig ut på en veckas äventyr i öknen med samma människor. Är så otroligt glad för att jag får chansen att göra allt det här, tack mamma och pappa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar