6 augusti 2013

chocolate chip pancakes and frozen yoghurt

Under mina dagar här har jag fått prova på en hel del ny och spännande mat. Har t.ex. ätit både chocolate chip pancakes och våfflor med sirap till frukost. Till lunch äter var och en för sig och det är mackor eller något snabbt man värmer. Till middagen däremot har vi varje dag ätit en god lagad måltid tillsammans hela familjen. I torsdags gjorde vi svenska pannkakor och ärtsoppa och till efterrätt hade vi riktiga american chocolate chip cookies. Fick smaka på degen också, som i en amerikansk film stod vi där med skedarna i munnen och herre gud vad gott det var.

Igår var det runt åttatiden på kvällen som vi satte oss i bilen för att åka och köpa frozen yoghurt. Stället kallades MYO, make your own, och det var precis det man gjorde. Fick en bägare som man fyllde med en eller flera olika smaker av frozen yoghurt och sedan fick man välja av supermånga olika såser, godisar, frukter, bär och mysko saker att ha på. Så otroligt gott. När vi satt i bilen på väg hem och åt våra färgglada skapelser och jag var överlycklig berättade min värdpappa att vi på torsdag, när vi ska till San Francisco, även ska åka till Golden Gate bridge och kanske gå över den ifall jag vill det. JA! JA! JA!



Har tyvärr inte tagit så mycket bra bilder än så det får bli mobilbilderna jag tog på min frozen yoghurt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar