1 augusti 2013

de första dagarna här

När jag om ner för rulltrappan på flygplatsen stod de där med en skylt i händerna "Välkommen Lisa".
Var så glad att se dem efter resan att jag inte kunde sluta att le på länge.  Vi hoppade i bilen och började köra mot Carmel. Allt kändes så bra och det var när jag satt där och tittade ut ur fönsterrutan som jag verkligen förstod att det var Kalifornien jag hade hamnat i. Allt var så fint. Vägskyltarna var gröna och gjorde att varenda väg såg ut som en tumblrbild. Palmerna och de amerikanska flaggorna som fladdrade i vinden. Efter en timmes bilresa stannade vi och åt hamburgare, när vi kom in var det som att stiga in direkt i en film. Så otroligt amerikanskt på alla sätt. Hamburgare och pommes var alltså det första jag åt i USA, och detta sittande på en röd "soffa" med alldeles för stora läskmuggar runt mig och gigantiska bilar åkande förbi på vägen.

De är så otroligt trevliga och under bilresan berättade de om massa roliga saker vi ska göra under året, känner att det här kommer att bli så himla fantastiskt. När jag somnade den kvällen var jag så lycklig och det är jag fortfarande. Det känns så overkligt på många sätt. När vi gick ner till stranden igår till exempel, vi lekte med hundarna och kände på vattnet. Det var så otroligt vackert och någon gång precis innan vi gick därifrån insåg jag det att jag bor ju här. Den här otroligt fina stranden är inte bara någonting jag är på semester för att uppleva så som det annars alltid är. Den här stranden kommer jag att bo så nära att jag kan gå ner till nästan när jag vill det kommande året. Igår var jag också på Zumba med mina två värdsystrar, min värdmamma är ledare för zumbaklasser en gång i veckan och eftersom jag har bestämt mig för att säga ja till så mycket som möjligt det här året så gjorde jag det trots att jag var dödstrött. Zumban var riktigt skoj, åkte dit i min systers helt egna bil. Solen sken, spelade hög musik i bilen, utanför bilrutan Kaliforniens otroligt vackra landskap. And in that moment. I swear, we are infinite. På riktigt så var det så otroligt härligt och är så glad att jag följde med, men direkt när vi kom hem somnade jag och sov middag i två timmar.
På kvällen gav jag dem presenterna jag hade med mig från Sverige och de uppskattades verkligen. Djungelvrålen smakades och alla lyckades ha kvar dem i munnen trots att det var tydligt att ingen av dem tyckte att det var gott alls, haha. Kan också nämna att vi idag tog bilen till andra sidan vägen. Jag är helt seriös. Vi åt på ett ställe och skulle till en affär som låg på andra sidan vägen, så vi tog bilen. Så himla knas!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag ska också på utbytesår 13/14 (i Colorado, USA) och undrar om du vill göra länkbyte??

    SvaraRadera