29 oktober 2013

Rain and PJ-day

Förutom en regnskur för några veckor sedan som varade i max fem min så har det fram tills idag inte regnat en endaste gång under mina tre månader här. Därför blev jag glad i morse när jag vaknade och hörde regndroppar smattra mot fönsterrutan. Dessutom var det PJ-day i skolan idag vilket innebar att man helt enkelt gick till skolan i pyjamas. Här är det ju mycket mer avslappnat med vad man har på sig, så vissa går faktiskt runt med pyjamas vanliga dagar också, men idag så var i princip alla i sin pyjamas eller myskläder. Även på träningen idag så bestämde jag och några kompisar oss för att springa i våra pyjamasar, men när det kom en stor regnskur så fick det bli träningskläderna ändå. Att springa där i det varma regnet var något av det mysigaste på länge, skogen var så vacker med de härliga mörkgröna färgerna och löven som nu börjar få höstfärger.

Just nu är det homecoming week och åh vad mycket roliga saker som kommer att hända!! Förutom det ni kan se på bilden så är det halloween och så har jag min första konsert med kören imorgon kväll. Det ska bli kul, men mest så ser jag fram emot att bli av de där låtarna. Vi har sjungit samma fyra låtar 50 min varje dag sedan jag började här så de är minst sagt uttjatade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar