7 april 2014

PROM

Prom, bal i American High school. Det var en av de sakerna jag sett på film och såg fram emot redan innan jag lämnade Sverige, och nu har alltså jag upplevt det. Hade det helt fantastiskt, verkligen en av de bästa dagarna sedan jag flyttade hit.

Förmiddagen spenderades tillsammans med mina vänner och vi gjorde oss redo Jag och min vän Kaylee åkte till Salinas och för att få vårat hår fixat och åkte sedan hem till Robin där vi sminkade oss och fixade det sista. Klockan två hämtade RT upp mig och vi åkte till ett ställe på stranden där vi tillsammans med några vänner blev fotade i solskenet. Ser fram emot att få de bilderna skickade till mig, kommer absolut att lägga upp dem här. Där gav RT även mig the corsage och jag gav honom the boutonniere. Det är "blommarbandet" som man sett i amerikanska filmer och blomman jag sätter fast på hans kavaj. Ja, jag kommer att lägga upp lite bilder från när vi sätter på dem på varann. Efter att vi fått bilderna tagna på oss insåg vi att vi hade lite tid kvar innan vi behövde vara i skolan, så åkte och köpte milkshakes på RG's, stället med godaste milkshakesen ever. Sedan var det alltså dags att åka till skolan där vi blev luktade på av droghundar och fick blåsa in i breathalyzers innan vi hoppade på bussarna och åkte till San Francisco. Alla var superfina och hela saken kändes riktigt Amerikansk och tuff. Klänningar som är lite för mycket och bilder som är så otroligt cheesy med tillgjorda leenden och poser.

Båten var verkligen jättefin och lyxig. Det var tre våningar plus ställen att vara utomhus och leka Titanic både bak och fram på båten. Det var en stor middagsbuffe, dessertbuffe och även en open candy bar hela kvällen. Hahah åh vi var så lyckliga när vi sprang runt där i våra finklänningar och rosaprickiga strumpor. Det fanns också ett photo booth på övervåningen där vi tog foton tillsammans, så har nu photostrips med bilder av mig och mina fina vänner. Det fanns även två dansgolv som fylldes mer och mer ju senare in på kvällen det blev. Några av kvällens bästa stunder var då toplistemusiken plötsligt slutade och jag hörde hur Come on Eileen började spelas. Jag skrek "Oh my god, they're playing good music!", tror inte att någon riktigt förstod varför jag plötsligt blev så otroligt lycklig, men lycklig blev jag iallafall! (Klicka HÄR ifall ni vill fatta). En av de sista låtarna som spelades innan båten var tillbaka i hamnen var Flightless bird, vilket är den låten som spelas i Twilight på deras prom då Bella och Edward dansar (HÄR). Alltså, det var mer perfekt än jag någonsin hade kunnat önska.

Båten hoppade vi alltså på i San Francisco och åkte sedan runt i San Fransisco bay. Att vi medan vi åt middag kunde se San Franciscos skyskrapor åka förbi och att sedan gå ut för att se hur Golden Gate Bridge otroligt mäktigt åker förbi över en, that was just unreal. Åkte även förbi Alcatraz, vilket jag tyckte att var tufft att kunna se på närmare håll. Prom King and Queen valdes och jag kände att jag var del av en film då alla jublade och applåderade då min vän gick upp för att ta emot the tiara and sash. Klockan var efter ett då bussarna kom fram till skolan igen och alla par tog varsin bil till olika ställen. Många åkte hem, en del åkte till fester och vissa åkte ut och åt frukost. Jag och mina vänner åkte till Denny's och åt frukost. Friterade pannkaksbollar doppade i sirap, milkshakes, våfflor och pannkakor dränkta i sirap, omeletter och bacon, haha yes amerikansk frukost var det som gällde, och väldigt mycket av det. Satt där i ett par timmar och pratade och åt innan vi sa hejdå och RT körde hem mig.

Min prom var bättre än jag någonsin hade kunnat drömma om. Den hade allt. Är så otroligt glad över att få vara här och få uppleva allt det här! Bilder lägger jag upp så snart jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar