12 april 2014

spring break

Hade halvdag i skolan idag, så klockan 12 då the bell ringde var vi alla överlyckliga över att det äntligen är Spring Break. Mitt sista lov i American High School har alltså nu börjat och är rätt så säker på att det kommer att bli helt fantastiskt. Imorgon sätter jag mig nämligen på bussen och åker till öknen i en vecka där jag ska på läger. Där kommer inte jag att ha mobil eller internet i en vecka, så ifall jag inte svarar på meddelanden eller skriver på en vecka så vet ni nu varför: I'm out in the wilderness hiking, singing around a campfire and sleeping under the stars. 

Fick här om dagen hem ett kuvert med papper och röstblankett för att rösta i eu-parlamentsvalet. Det jag vart mest förvånad över var pappersstorleken. A4 är så otroligt avlångt och smalt att jag hade problem med att riktigt förstå hur jag hela mitt liv kan ha skrivit på såna papper helt utan att märka av deras konstiga form och storlek. Yes här har papperna andra proportioner när det gäller storlek, och dessutom har de endast tre st hål då de sätts i en pärm.

Ifall du också är utbytesstudent och 18 år så tycker jag att du ska klicka HÄR och beställa brevröstningsmaterialet ifall du inte redan gjort det. 

Har fortfarande inte fått tag på alla bilder från prom, men här är några oredigerade som jag hittade på facebook:







2 kommentarer: